Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Az internet szemete

Az internet szemete

Miért nincs többé tévém - 1. rész, a készülék

2016. július 30. - Hóhér az utolsó barátod

A dolog úgy kezdődött, hogy "beborultam az agyamba", mert a upc (nemecsekesítve, mert ezt érdemli) dobozán a videotár funkció nem működött normálisan, folyton megdöglött a program (ez még az ősi, nagyméretű, ezüst színű SD-s box volt), lemondtam a szolgáltatás ezen ágát és visszaadtam a dobozt. Kellett egy-két hét, hogy eljussak odáig: mégis jó lenne tévézni néha, de a upc már nem ad SD-s dobozt, akkor meg érdemes lenne lecserélni az ősrégi CRT-t egy modernebb LCD-re. Első kör, 40"-s Panasonic. Túl nagy a hálószobába, ráadásul van benne egy állandóan aktív Bluetooth adapter, amit én nagyon nem akarok egy a LAN-ra kötött eszköznél. A mobilokat le tudom választani, de a tévé egyik lényeges funkciója lett volna a DLNA használata a saját szerveremről. Akkor ez mehet vissza, köszönöm az eddigi együttműködést. Pár hét keresés után találtam a samsung (nemecsek) ue32k5500-at. Leírásban szó sincs Bluetooth-ról, szépeket is írnak róla, neten rendelem, van elállási jog, jöhet. Futárt külön dicséret illeti, mert a szokásostól eltérően, megvárta amíg kicsomagolom, még segített is. O.K., tévé ép, futár el, indulhat a banzáj!

A hang feltűnően jó a korábban kipróbált tévékhez képest. Ennyi a pozitívum. Már a lábak össze- és beszerelése is gázos, nem illeszkedik pontosan a két fele. Fényerőt (háttérvilágítást) maximumra kell tolni, ha nem besötétített szobában akarom nézni, ami sejtésem szerint oda vezet, hogy mire lejár a garancia, már csak sötétben lehet majd nézni, nincs benne tartalék. Fényes háttér előtt gyorsan mozgó, sötét alak (vagy fordítva), elég durva szellemképpel jár: 4-5 példány is látszik néha. Sajnos DVD-t nézve is, úgyhogy bár tudom, hogy a upc adása sincs a topon, de ez a tévé (technológia?) hibája is. Azért az furcsa, hogy firmware update után ez a jelenség erősödött és az update előtti állapotát sem tudtam visszahozni. A jó hang egy idő után, főleg késő este, már túl jó. A mélynyomó olyankor is dübörög, amikor nem kellene. Lehet, hogy én vagyok túlérzékeny? Apropó túlérzékeny: természetesen ebben is van kikapcsolhatatlan Bluetooth és Wifi-direct, bár a manual a bt-t egy szóval sem említette (vagy rossz az acroread keresője)... a tévé úgy tudom, linux kernelt használ. Abban meg voltak wifi és bt bugok, nem vagyok túl nyugodt. Na mindegy, legfeljebb többé nem engedem a hálózatra. Meg egyébként sem, mert RADIUS-os hitelesítésre képtelen. Ez egy alkalommal elmegy, de állandóra... Ha csak ennyi hibája lenne, még elviselném valahogy. De jönnek az újabb meglepik. Időzített kikapcsolás, képformátum váltás, a kép megjelenítésének váltása és még n+1 olyan funkció, ami egy normális tévén egygombos művelet, itt el van rejtve a sokadik menü mélyére. Viszont van távirányítóról közvetlenül kapcsolható sport mód, ami kb. a kutyának kell... teletext, EPG csak tuneren, a upc-s dobozról, HDMI-n érkező műsornál nincs. TXT néha nem árt és a másik két tévén nem okozott gondot. EPG... használhatatlan tunerről tévézve is, hála a kicsinyes, szarrágó upc-nek. (Max. 24 óra van benne) A firmware update óta a setup menüből kilépve még a pofámba tolja azt a menüt, ami egyébként a távirányító home gombjának megnyomására szokott előjönni, ott is az input választó menüt... vajon miért? Ha úgy általában sötét a kép, akkor annyira leveszi a megvilágítást, hogy a sötét részek feketére váltanak, a világosak beszürkülnek. (Köztük a csatorna logója is!) Természetesen mindezt úgy, hogy valamennyi, menüből kapcsolható automata képbuzeráló dolgot kikapcsoltam. Az ECO mód automata fényerőszabályozója is egy vicc. Én nem láttam, hogy bekapcsolt állapotban bármi változott volna a képen. (Nem, az előzőleg említett sötétedés nem ettől volt, ezt is kikapcsolva tartottam)

És még sorolhatnám a bosszantó apróságokat, amik egyenként nem bírnának jelentőséggel, de így együtt... szóval ez is mehet vissza a feladónak. Eredetileg úgy terveztem, hogy veszek helyette egy 32"-s Panasonic-ot, de hála a upc-nek, már nem kell. Lásd a poszt 2. részét!

A bejegyzés trackback címe:

https://internetszemete.blog.hu/api/trackback/id/tr438923154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása