Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Az internet szemete

Az internet szemete

Éleslátás...

2016. június 20. - Hóhér az utolsó barátod

Van egy blog, ami úgy tűnik, mintha valami szemészethez értő egyén(ek) blogja lenne.

De...
1. Cenzúrázzák a blogot, tehát hiába jelzed, hogy fasság egyik-másik posztjuk (talán az összes, én csak kettőt láttam), annak a blogon nem maradhat nyoma.
2. Szakértettek színtévesztés témában. Szerintük azért kaphat jogsit színtévesztő, mert van valami csodaszemüveg, ami megszünteti a színtévesztést. Ez két okból fasság. Egyik, hogy "úrvezetőit" évtizedek óta kaphat bárki, a színtévesztése ellenére, csak hivatásost nem. Viszont hivatásost most sem, a "csodaszemüveget" meg nem ismeri a szabály, ergo akár üveggel, akár nélküle, legálisan nincs hivatásos jogsi színtévesztőknek ma sem. Maga a lencse is számomra egy agyrém. Irreálisan drága volt már tíz éve is, most még árat sem találtam hozzá. Ezen felül én úgy tudom, a színtévesztés nem olyan dolog, amit optikai szűrőkkel javítani lehet. Ennek hangot is adtam az említett szemétdombon, természetesen nyomtalanul eltűnt az oldalról, pontosabban meg sem jelent. Érdekes...   Van szemész ismerősöm, ha még el tudom érni, megkérdezem tőle, mi a véleménye erről a témáról, de volna egy rekesz söröm rá, hogy mi lesz a válasza... :D
Nem mellesleg, épp ma vettem a szemüvegemre egy polárszűrős előtétet napszemüveg helyett. Érdekes módon, a színtévesztést kimutató teszt jó néhány ábráján láttam a számokat/betűket a szűrőn keresztül, amit a szűrő nélkül egyáltalán nem. Ez persze nem azt jelenti, hogy ez is egy csodaszűrő, pusztán eltorzította a színeket a maga sárga színével, így néhány ábrán a színek pont úgy torzultak, hogy ki tudtam venni a feliratot. Természetesen nem színhelyesen láttam, csak egységesen barna lett minden. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://internetszemete.blog.hu/api/trackback/id/tr948826768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evice 2016.06.25. 11:07:49

Egyik ismerősöm is színtévesztő, de már évek óta van jogosítványa, és nagyon jól vezet. Ő elmagyarázta, hogy ha nem is biztos a közlekedési lámpa színeit illetően, de azt határozottan tudja, hogy ha a felső világít - áll, ha a középső - vár, és a legalsó - akkor mehet :)
Ezek után én sem értem, miért kéne egy ilyen csodaszemüveg.
Egy ilyen hasonló oldalba én is belefutottam egyszer, mint amiről írtál. Mit mondjak...érdekes, érdekes... :)

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.06.25. 11:51:58

@Evice: én is az vagyok, de nekem nincs jogsim. Leginkább azért, mert hiányzott az igény rá :)
Én ennek ellenére felismerem a lámpák színét. Amikor nem, az már nem a színtévesztés, hanem a cukrom miatt tönkrement szemem miatt van... (lásd még farkasvakság)
Viszont azt a mai napig nem tudtam feldolgozni, hogy mi a bánatért nem lehet hivatásos jogsit szerezni színtévesztőknek, mivel a lámpákat még az is megismeri, aki egyáltalán nem lát színeket (ha nem, akkor már legalább akkora gondja van, mint nekem és jobb, ha bringára sem ül :( ), a táblák esetében megint elég egyértelmű színek nélkül is a jelzés tartalma, egyedül az első és hátsó lámpák megkülönböztetése jelenthet problémát a monokróm látással rendelkezőknek...

Erről a csodaszemüvegről meg alig találni valami értelmes infót a neten, így én inkább szkeptikus vagyok.

Evice 2016.06.25. 12:14:26

@Hóhér az utolsó barátod: tökéletesen igazat adok neked. Én sem értem, hogy miért kizáró ok. Szerintem vannak a színtévesztésnél sokkal veszélyesebb dolgok is.
Az tényleg gond, ha csak nappal látsz jól, de te legalább tisztában vagy a problémával, és felelősségteljesen állsz a dologhoz. Másokat az sem érdekel, ha még szemüvegben sem látják a táblákat, mert inkább kockáztatnak, mint hogy gyalogoljanak.

Így első hallásra én sem hiszek benne :) Félő, hogy csak szeretne valaki gyorsan meggazdagodni.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.06.25. 12:28:30

@Evice: a gyorsan elég relatív ebben az esetben, mert több, mint tíz éve hallottam először erről a csodáról. De kb. annyi értelmét látom, mint a néhai MON-X szemüvegnek. Annak se láttam hasznát.

Evice 2016.06.25. 14:14:29

@Hóhér az utolsó barátod: jaaa, hogy ez ilyen régi dolog! o.O A MON-X lehet, hogy valakinek bevált, de én sem láttam túl sok értelmét.
süti beállítások módosítása